Stwórz innowacje

Innowacja to dla nas zmiana na lepsze. Bez względu na to, czy masz doświadczenie w tworzeniu innowacji, czy robisz to pierwszy raz mamy narzędzia i doświadczenie potrzebne do osiągnięcia celu – do którego idziemy razem.

Poniżej znajdziesz wiedzę i informacje odnośnie naszych aktualnych projektów oraz Akademię Innowacji - miejsce do e-learningu związane z tworzeniem innowacji i uczeniem (się). 
Uczymy Cię tak, jak sami chcielibyśmy (się) uczyć!  
Kobieta pracująca z googlami VR z dzieckiem

Nasze projekty

Popojutrze 3.0
Akademia innowacji
Wkrótce
Write your awesome label here.

Zaczynam z innowacjami

Dowiesz się: czym są innowacje społeczne, jak je tworzyć, jak identyfikować problemy w edukacji oraz jak na nie odpowiadać, jak wygląda proces tworzenia innowacji.

Zaczynam w Popojutrze

Dowiesz się: jak pracujemy w Popojutrze, jak tworzyć angażujące innowacje dla edukacji oraz jak wygląda droga od problemu aż do gotowej innowacji w naszym inkubatorze.

Wracam do Popojutrze

Dowiesz się: poznasz nowości w naszych programach, pogłębisz i zaktualizujesz swoje umiejętności z zakresu tworzenia innowacji społecznych dla edukacji. 
Write your awesome label here.

Kogo szukamy?

36 zespołów (min. 2-osobowych) tworzących grupy formalne lub nieformalne, które zrekrutujemy w 3 naborach (1 nabór rocznie). Osób ze świata edukacji, biznesu, nauki, studentów, którzy chcą pozytywnych zmian w edukacji.

Jakich pomysłów szukamy?

Współtworzymy innowacje, które odpowiadają na konkretne wyzwania na każdym etapie edukacji. Najważniejsze, aby realnie pomagały konkretnej grupie odbiorców.

Co oferujemy?

  • 100 000 zł bezzwrotnego grantu,
  • intensywny program rozwoju kompetencji innowatorów_ek,
  • przewodnictwo ekspertów z zakresu innowacji, metodyki nauczania i obszarów tematycznych danego projektu,
  • wsparcie w formalnościach związanych z realizacją grantu.

Wkrótce znajdziesz tutaj informacje o naszych kolejnych projektach. Śledź nasze aktualności i zapisz się do newslettera, żeby być na bieżąco!

Thank you!

Więcej o naszej ofercie:

Nasi Innowatorzy_ki o nas:

Prawdziwa podróż nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu.
To słynne zdanie, które wypowiedział Marcel Proust, dobrze oddaje naszą drogę w Popojutrze. Cały okres powstawania innowacji był jak podróż, w ramach której na nowo spojrzeliśmy na otaczającą nas rzeczywistość edukacyjną. Podróż ta była nie tylko niesamowicie pouczająca, ale też efektywna. W jej trakcie powstało rozwiązanie będące odpowiedzią na potrzeby istniejące w tej rzeczywistości, czyli nasze Laboratorium Design Thinking. Dziękujemy za pomoc na każdym etapie tego projektu – od inkubacji po rozpowszechnianie. Życzymy sobie i Wam energii do kolejnych podróży, których efektem będzie lepsza edukacja. Bon voyage!!!

MARLENA GOŁĘBIOWSKA
Współautorka innowacji "Laboratorium Design Thinking"
Przystąpienie do programu Popojutrze było dla nas wyzwaniem, bo nigdy wcześniej nie uczestniczyliśmy w tego typu projektach i wiele rzeczy było dla nas nowością. Mentorzy i mentorki z SENSE Consulting zapewnili nam jednak wsparcie w tych obszarach, w których nie czuliśmy się pewnie, choćby w pracy nad budżetem czy w kwestii spełniania wymogów formalnych. Udział w programie był dla nas niezwykle cennym i rozwijającym doświadczeniem – stawiając czoła wyzwaniom przekonaliśmy się, że krok po kroku można się zmierzyć nawet z zadaniami, które na początku nas przerastały. Wiedza i umiejętności zdobyte w ciągu wielu miesięcy pracy nad doszlifowywaniem naszej innowacji z pewnością przydadzą się (i już przydają) zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

DOROTA UCHWAT-ZARÓD i MARCIN ZARÓD
twórcY innowacji "Godziny Rozwoj"
ORAZ "eduenglish window opener"
Podczas realizacji naszego projektu mogliśmy liczyć na wsparcie i pomoc ze strony tutorki, która była naszym „opiekunem”. Bardzo ułatwiało to pracę nad innowacją, dotrzymywanie terminów oraz pamiętanie o wszelkich dokumentach, protokołach i innych formalnych kwestiach. Niezwykle przemyślany cykl warsztatów również okazał się interesującym wsparciem podczas procesu realizacji innowacji. Bardzo ważna dla nas była możliwość skorzystania z konsultacji z ekspertami i dzięki tym spotkaniom innowacja została zrealizowana z uwzględnieniem wielu kwestii i aspektów, o których sami byśmy nie pomyśleli.

Maciej Gruchlik
współautor innowacji "lingwistyczna papuga"
Zespół SENSE to zespół wspaniałych, otwartych, zaangażowanych,  optymistycznych i pomocnych ludzi z wysoka świadomością biznesową, otwartych na konkretne innowacyjne pomysły, które mają szansę udoskonalić edukację, biznes i cały nasz kraj do lepszego rozwoju. razem z nimi stworzyliśmy 10 gier dla szkół ponadpodstawowych, dla nauczycieli, które są najlepszą odpowiedzią na pytanie: Jak rozwijać w młodych ludziach przedsiębiorczość?

Wojciech Grzybowski
wspÓŁTWÓRCA innowacji "Rozegraj dobrą lekcję"
Dla naszej fundacji współpraca w ramach POPOJUTRZE to niepowtarzalna szansa, aby realizować własne pomysły w nowoczesny sposób: mamy wsparcie ekspertów, aby nasz produkt nie tylko był merytorycznie najlepszy, ale tez atrakcyjny rynkowo.  Pierwszy raz mamy poczucie, ze kontrola dokumentów ma służyć pomocy, że mamy po swojej stronie zaangażowanych przyjaciół, bo współpracujemy w oparciu o partnerstwo. Dodatkowym atutem jest networking. Osobiście wierzymy, ze współpraca z ekipą Sense będzie trwała także po rozliczeniu grantów.

dr MARLENA WIECZOREK
WSPÓŁAUTORKA INNOwACJI "MUZYKA DLA MYŚLĄCYCH",
"MUZYKA RÓWNA MATEMATYCE" ORAZ "INSTRUMENTOWNIK"
Wsparcie, które nasz zespół otrzymał było doskonałe. Komunikacja przejrzysta i profesjonalna, a jednocześnie przyjazna. Popojutrze wyróżnia się zastosowaniem nowoczesnych narzędzi organizacji pracy oraz prowadzeniem doskonałych i inspirujących warsztatów. Szczerze polecamy!

Adam Pietruszko
WSPÓŁAUTOR INNOWACJI "Zawowdowy realizator dźwięku"
Bardzo SENSowna ekipa! Polecam zarówno jako podwykonawca w projektach, które realizują ale też jako beneficjent ich programów. Profesjonalne spojrzenie na to co robią, zgrany, różnorodny i wszechstronny zespół. Można z nimi wiele!

ALEKSANDRA SKRABURSKA,
WsPÓŁAuTORKA INNOwACJI "SPECJALNIE FUNKCJONALNIE"
Firma, którą znam z prowadzenia inkubatora innowacji społecznych w obszarze kształcenie. Bardzo fachowi. Przy okazji prowadzenia takiego projektu sporo się można nauczyć w zakresie zarządzania projektami edukacyjnymi i szerzej - społecznymi.

Jacek Warda
WSPÓŁAUTOR INNOWACJI "biblioteka EKSPERYMENTU UCZNIOWSKIEGO"

Najczęściej zadawane pytania

Czym są innowacje społeczne?

To nowe, bardziej skuteczne, tańsze metody rozwiązywania problemów społecznych – w przypadku Projektu POPOJUTRZE 3.0 obszarem interwencji jest KSZTAŁCENIE, tj. innowacje z zakresu edukacji formalnej i pozaformalnej, ukierunkowane na edukację na każdym etapie życia człowieka.

Co oznacza innowacyjność rozwiązania?

Innowacja społeczna powinna być rozwiązaniem INNOWACYJNYM w skali kraju, tj. nie powielać rozwiązań już funkcjonujących, np. działań zrealizowanych w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój, Regionalnych Programach Operacyjnych oraz innowacji, które były albo są wdrażane w innych miejscach (np. w pozostałych inkubatorach innowacji społecznych).

Kto może wziąć udział?

W projekcie może wziąć udział niemal każdy – zarówno osoby fizyczne jak i instytucje – wymogiem jest jedynie stworzenie minimum 2-osobowego zespołu pracującego nad innowacją i przedstawienie unikatowego pomysłu na rozwiązanie istotnego problemu w edukacji.

Kiedy planowany jest pierwszy nabór?

Start pierwszego naboru planujemy w drugiej połowie kwietnia. Szczegóły już wkrótce.

Czy w ramach grantu mogę sfinansować zakup sprzętu do placówki?

Zakup sprzętu jest wydatkiem kwalifikowalnym o ile służyć będzie testowaniu pomysłu. Sam zakup nie powinien być celem samym w sobie, a służyć realizacji pomysłu, który polega np. na opracowaniu metody prowadzenia zajęć w konkretnym obszarze z wykorzystaniem sprzętu. Wszystko zależy od koncepcji innowacji, którą przedstawicie. 

Czy w ramach grantu mogę sfinansować prowadzenie zajęć wyłącznie w swojej szkole?

Przedstawiona koncepcja nie może mieć charakteru wdrożeniowego – tzn. powinien to być pomysł, który zamierzacie dopiero rozwijać i testować w projekcie, a powstałe rozwiązania powinny być dostępne bezpłatnie z możliwością wykorzystania przez każdą inną placówkę edukacyjną, bez udziału innowatorów/ek.